Pic de Bastiments (2883 m) - Puig d'Ombriaga (2634 m) - Pic de la Dona (2704 m)
Fecha 1 de Abril de 2012
Dificultad D, 9 Km., +850m., -850m.

Pugem al Pic de Bastiments (2883 m) per vora pistes i pel Coll de la Marrana, fem el cim i veient núvols de tempesta decidim deixar el Bacivers i anar directament al Pic de la Dona.

Pujada fins el cim amb grampons, es fa la carena amb raquetes i sense, i baixem sense res degut a que el Coll de Mentet estava casi pelat.

Dia en principi calorós i sense núvols, decidim deixar els cotxes l'aparcament de dalt de Vallter 2000 i com eren poc més de les 9h i no estava encara oberta la estació d'esquí, pujem a quarts de 10 ja pel lateral esquerre d'una de les pistes, amb crampons tot i que una bona part també portavem raquetes, l'Inna i la Nica ho van fer amb raquetes directament.

Deixem les pistes un poc abans del Coll de la Marrana per anar seguint traces a la neu que encara està prou dura per caminar amb comoditat. Poc a poc la gent va fent el coll, la Nica es comença a destapar com la jove "revelació" del dia.

Un cop al coll no ens aturem més que per beure una mica d'aigua, JotaC ja havia decidit que pujava millor " a pel" i havia abandonat els crampons ( a la motxila clar!!), mentre que Juan Carlos ja estava a mitja pujada del Bastiments.

Poc a poc el sol va escalfant coincidint amb les primeres rampes i la neu ja comença a estar massa flonja i trillada per la gent, Inna i Nica es treuen les raquetes, la inclinació comença a ser important per portar-les amb comoditat, la resta anem fent, Juan Carlos aviat ja el veiem a la Creu de l'avant cim, el Josep també va força fort. Uns minuts després ja hi som tots, lleu parada, fotos i cap al vèrtex geodèsic, carena i parem on hi ha el piolet per fer les fotos de grup i menjar un pèl. Ja és migidia i veiem que pel sud apareixen núvols, de manera que decidim anar directament pel Pic de la Dona i deixar Becivers, com diu en Jota C per l'estiu.

En Sergi canvia el crampons per les raquetes ja que ara és més planer (no totalment però bastament més) fins a prop del Pic de la Dona on hi arrivem amb lleu pujada i augment de núvols. Son quarts de 2. Salutacions als amics republicans que hi havia també al cim, dinar, xerrada dietética, fotos de rigor, i baixada ràpida cap al coll de Mantet, on els qui encara portem crampons ens els treiem, ja que hi un bon troç sense neu, la part final una mica de gel però absolutament evitable i ja som al parking poc després de les 15h.

Ens canviem i marxem a prendre alguna cosa cap a Setcases, està caient un pel de pluja, però ja hem acabat. En resum, molt bona excursió, molt bona companyia, una gran descoberta (Nica).